​Соцмережі, сайти і доставка додому

Замовити їжу у ресторані в офіс, додому чи для пікніку – не примха, а реальна економія часу та зусиль – вважає принаймні 16% користувачів Інтернету в Україні. Порівнюючи з роботою закладів десятиліття тому, ресторатори зазначають, що не йшлося навіть про нормальний функціональний сайт ресторану. Власне, його створення було таким же недоцільним, як «доставка додому», яка позиціонувала себе в якості нішевого сегменту. «Добре, якщо сайт у когось був, але мало хто дбав навіть про поновлення на ньому меню», - зазначає Костянтин Годун, керівник центральної частини компанії «Papa&Mama», - «Ми створили сайт «Blues&Jazz» близько восьми років назад радше як іміджеву новинку, ніж для зворотного зв’язку з гостями. Зараз все інакше – це ціле джерело корисної інформації для гостей, плюс новинний блог, але питання в тому, що і самого сайту тепер мало».

Сучасний ресторанний маркетинг передбачає роботу з соцмережами, профільними програмами та порталами, а самі сайти ресторанів містять кнопки з додатковими сервісами на кшталт «замовити столик» або доставки. Для ресторанів високої цінової категорії – це додаткова можливість підтримання лояльності постійних гостей. Втім, сегментування ринку ресторанних послуг за ціновою ознакою зміщується, а різниця подекуди нівелюється. Додаткові сервіси стають можливістю додаткового заробітку. У більшості ресторанів великих міст діє співпраця з кількома компаніями-сервісами з доставки, дехто запроваджує власну лінію.

Що змінилось у способі доставки за останніх кілька років? Фахівці стверджують, що телефонні дзвінки замінили сайти та мобільні програми.

Дехто вважає, що позитивний ріст статистики доставки є прямим мінусом для ресторану і аналітичною базою для впровадження змін. «З іншого боку, важко уявити ситуацію, що гостю не сподобалося обслуговування у тому чи іншому ресторані, а тому він перестав сюди ходити: просто телефонує і замовляє додому», - аналізує Юлія Джус, керівник ресторану «Blues&Jazz», і, безумовно, права: доставка не впливає на кількість гостей у залі, а зазвичай дає можливість залучити нових. Це діє і в зворотному порядку: спробувавши кілька ресторанних страв удома, люди часто починають планувати похід у ресторан.

Найпопулярніші страви ля замовлення додому – це піца, суші та пасти. У ресторані «Blues&Jazz» можна замовити традиційну «Карбонару», а також новинку сезону: пасту з соусом «Альфредо» та куркою. До посту наразі пропонують пасту зі смаженими опеньками та білими грибами.