Сувора дисципліна у закладах: за і проти

Тенденція така: що більш затишно та вільно почувається гість – то сильніша дисципліна усередині закладу. Важливо зрозуміти, як підтримувати здоровий робочий клімат у колективі та ефективно керувати процесом виконання вимог. Йдеться про баланс суворості дотримання стандартів та можливості правильно вирішувати нестандартні ситуації. Ефективні працівники не сидять у страху.

Якими можуть бути дисциплінарні стягнення?

По-перше, штрафи. Існує стратегія повної матеріальної відповідальності усього персоналу та його дисциплінування суцільно шляхом матеріальних штрафів. Така політика має видимі фінансові переваги та приховані недоліки. Фактично, ресторатори не позбуваються «незручних» працівників, але можуть робити ставку на лише часткову функціональність деяких з них. Така система – інший бік мотиваційної. А втім, останньої буває не досить, і ми звертаємо увагу на позицію рестораторів щодо мотивації страхом (суто психологічні методи впливу). Фахівці HR вважають, що страх отримати догану не мотивує працівника уникати повторення помилок. Працівник звикає сплачувати штрафи, натомість міг би працювати над собою.

Яка альтернатива? Обрання правильної методики принагідно до того чи іншого закладу, базованого на підході «батога і пряника». Треба розуміти, що дієвість засобу покаже час, а для початку варто набратися терпіння. По-перше, створіть перелік простих і зрозумілих правил. По-друге, дотримуватися правил повинен як обслуговуючий персонал, так і адміністрація.

Що робити, якщо працівник заслуговує на догану? Фахівці радять звертати увагу на ситуацію одразу, коли вона сталася. Відкладання стягнення або розмови призводить до того, що працівник забуває, за що отримав зауваження. Золоте правило ефективних менеджерів – спілкуватися з порушником особисто, чітко пояснюючи причину невдоволення та можливі наслідки. Інше правило – дати шанс. Перша провина новачка найчастіше заслуговує на розуміння, повторення ситуації – на певну кару.

Усі дисциплінарні стягнення відповідно регулюються поточним законодавством. І, зрештою, найкращий спосіб уникнення прикрощів – постійне професійне навчання персоналу. Завжди можна влаштувати курси підвищення кваліфікації, а також призначити наставника працівнику, який повільно набуває досвіду. Рано чи пізно кожен виявляє вміння та приховані таланти.